Kā stiprināt mazuļa imūnsistēmu ar uztura palīdzību?

Imūnsistēmai ir būtiska nozīme cīņā pret infekcijām un imūnreakcijas nodrošināšanā. Tā kā, zīdaiņiem piedzimstot, imūnsistēma nav nobriedusi, viņiem ir nepieciešams īpašs uzturs, kas veicina attīstību, palīdz novērst plaši izplatītas bērnu slimības un samazina alerģiju risku turpmākajā dzīvē. Labs dzīves sākums ir būtisks. Šeit ir daži veidi, kā stiprināt mazuļu imūnsistēmu.

Zīdiet bērnu, ja iespējams

Zīdīšana sniedz vairākas priekšrocības mātei un mazulim, tostarp aizsardzību pret vīrusiem un infekcijām. Ja iespējams, PVO iesaka sešus mēnešus bērnu tikai zīdīt un turpināt to darīt līdz diviem gadiem un ilgāk, pievienojot uzturā vecumam atbilstošu papildu pārtiku.

Iekļaujiet mazuļa uzturā uzturvielām bagātus, vecumam atbilstošus pārtikas produktus

Kad jūsu mazulis ir gatavs sākt ēst pats (6 mēnešu vecumā, bet ne agrāk kā 4 mēnešu vecumā), iekļaujiet mazuļa uzturā dažādus biezeņus. Dodiet mazulim dažādus pārtikas produktus, koncentrējoties uz noteiktām uzturvielām, kas stiprina imūnsistēmu. Tās ir:

Dzelzs

Dzelzs ir būtiska hemoglobīna (sarkanajās asins šūnās esošo olbaltumvielu, kas transportē skābekli ķermenī) veidošanai. Dzelzs deficīts, kas pazīstams kā anēmija, var ietekmēt imūnreakciju un izraisīt bērnu infekciju pieaugumu.

Par laimi, daudz pārtikas produktu satur dzelzi, tostarp liellopu un jēra gaļa, olas, brokastu pārslas ar pievienotu dzelzi, kāposti, spināti un pākšaugi, piemēram, žāvēti zirņi, pupas vai lēcas.

Cinks

Cinks ir minerālviela, kas atrodama visās ķermeņa šūnās. Tas palīdz imūnsistēmai cīnīties pret nelabvēlīgajām baktērijām un vīrusiem. Nodrošiniet, lai jūsu mazais ikdienā uzņem pietiekami daudz cinka, iekļaujot uzturā tādus pārtikas produktus kā, piemēram, gaļu, piena produktus (pienu un sieru), pilngraudu maizi un graudaugus.

D vitamīns

D vitamīns ir svarīgs jūsu bērna imūnsistēmas normālai darbībai. Labākais D vitamīna avots ir saules gaisma uz ādas, taču attiecībā uz zīdaiņiem ir jāievēro piesardzība, viņi nedrīkst pavadīt saulē pārāk ilgu laiku. Iekļaujiet uzturā dažādus D vitamīnu saturošus produktus, piemēram, lasi, tunci, skumbriju un olas, un aprunājieties ar savu veselības aprūpes speciālistu, ja domājat, ka mazulim varētu būt D vitamīna deficīta risks. Dažādas organizācijas visā pasaulē ir izstrādājušas ieteikumus par D vitamīna uzņemšanu zīdaiņa un mazuļa vecumā – vidēji dienā ir nepieciešami no 5 līdz 10 mikrogramiem D vitamīna.

A vitamīns

A vitamīns atbalsta imūnsistēmu, stiprinot baltās asins šūnas un veidojot antivielu imūnreakciju. Olas, jogurts un siers satur daudz A vitamīna. Organisms var iegūt A vitamīnu no augļiem un dārzeņiem, piemēram, mango, kāpostiem, burkāniem un saldajiem kartupeļiem.

Māmiņu bezmaksas tālrunis:
+371 80200908
E-pasts saziņai: info@aptaclub.lv